Кликнете върху „Like“, ако ви харесва бутонът „Like“   70 програми с отворен код, подпомагащи малкия бизнес (част 3)   Специален доклад – Вижте технологичното цунами преди да ви удари (част 2)   Научете се да управлявате активите си

Научете се да управлявате активите си

За всяка IT организация, управлението на активите има нужда от спазване и ограничаване на разходите. Основната част от компаниите използват за този процес софтуер за управление на активи (Software Asset Managemen - SAM). SAM се прилага за всяка от регионалните  банки в класацията Fortune 500. Всяка организация използва някакъв вид софтуер и е изправена пред главоболия за управлението на тези активи.

Ако това е така и при вас, ето няколко прости стъпки, за да започнете една успешна SAM програма за вашата организация:

Откривайте – На първо място, за всяка SAM  програма трябва да се изпълнява вътрешен одит, за да откриете това, което имате. В допълнение към търсенето и получаването на вашите активи, вие също трябва да съберете всички копия на доказателствата за покупките.

Освен това, вие трябва да намерите и проследите всички касови бележки, поръчки, фактури и т. н., свързани със софтуерните покупки.

След като сте по-наясно с това, което имате, трябва да го свържете с договорните клаузи и условия, за да се определи нивото на съответствие.

Организациите, които се сблъскват с процеса на управление на ативи могат да изберат да използват един от многото достъпни автоматизирани инструменти. Повечето от тях не са готово решение и ще трябва да бъдат персонализирани, за да отговарят на нуждите ви, но със сигурност някои от тези големи възможности и автоматизация ще улеснят вас и целия процес. Други предпочитат ръчно да откриват и проследяват процесите, което е по-желателно, но всички тези действия зависят от обхвата на софтуерните активи в различните видове организации.

Страници: 1 2 3 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg