Топ 10 на най-добрите Android телефони (част 2)   5 съвета за по-добър бизнес уеб сайт   ITIL процесите не са универсални   Работа от дистанция

ITIL процесите не са универсални

ITIL (на англ. IT Infrastructure Library) е библиотека за инфраструктурата на информационните технологии. ITIL е колекция от специализирани методологически принципи, синтезирани от най-добрите практики, с цел да се оптимизират процесите за ИТ услуги. ITIL е набор от правила, независими от производителите, които описват един систематичен подход за въвеждане, изпълнение и управление на ИТ и техните услуги. ITIL дефинира процеси, функции, роли, отговорности и градивни елементи. Те формират базата за ефективно и ефикасно използване на ИТ.

Управлението на ИТ услугите (ITSM – IT Service Management) е подмножество на библиотеката ITIL, описващо процесния подход към предоставяне и поддръжка на ИТ услуги.

Въпросът, който може да си зададе всеки IT мениджър е дали това, което наистина се опитва да направи с ITSM е фокусирано върху внедряване на ITIL в организацията или пък е някаква друга рамка. Или може би фокусът е върху подобряването на процесите?

Често се случва ITIL да бъде използван погрешно за подобряване на процеса, вместо да бъде третиран като инструмент в процеса на подобряване.

Разгледахме няколко проблеми при управлението на различни фирми, като един от тях се открои. Когато имаше сериозен инцидент във фирмата, обикновено информираха IT мениджъра на следващия работен ден, казвайки му, какво се е случило, защо и какво са направили,  за да се поправи проблема.

Страници: 1 2 3 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg