Как HP може да спаси Palm?   Стив Джобс – създателят на една империя   Оцеляването: Постоянно преосмисляне и предефиниране, част II   Прилагане на Управление на знанието, част I: Понятия и подход

Оцеляването: Постоянно преосмисляне и предефиниране, част II

В предишния брой на IT Magazine Ви представихме основните идеи за преосмисляне и предефиниране на бизнеса, с цел оцеляването и възхода на компанията. Тук продължаваме със същите идеи.

Някой прави иновативен пробив и по този начин се откроява като уникален в своята област. Въпреки това, заради главоломната скорост на технологичния напредък, скоро всички останали  предлагат същите тези функции. Продукт или функция, която е специална, уникална, дори удивителна, бързо се превръща в стандартна характеристика. Това е, защото преоткриването не е случайно, а непрекъснато преоткриване.
Факт е, че всеки продукт или услуга има потенциала да стане една скучна и нежелана стока, която се конкурира само върху цената. По-важното е, че всеки продукт или услуга може да бъде преразгледан в обратната посока и да бъде открита неговата уникаллност и ценност.

През деветдесетте години на миналия век идеята на Kaizen за непрекъснато усъвършенстване е прекалено яростна. Темпът на трансформацията е твърде бърз. Истината е, че няма нищо безопасно за стандарта.

Toshiba научи този урок по трудния начин. Компанията мислеше, че лаптопите ще станат новите настолни компютри. Имаше предложение да имат и модем. Имаше хора от Toshiba, които харесаха идеята и някои, които не. Както много често се случва в големите компании, има две сили по време на работа. Едните гледат към бъдещето, а другите са прилепени към миналото. И както често се случва, тези които гледат в миналото спечелиха. Вместо да инвестира в лаптоп на бъдещето, Toshiba вложи своите ресурси във въвеждане на цяла нова линия от настолни компютри. В края на краищата, всички други производители на персонални компютри го правят, а компанията се подведе по тях.

Те не можеха да направят по-лош ход. Toshiba е компания, известна с капацитета си. Създаването на линия за настолни компютри не е само инвестиция, която изчезва в минало, тя е и ангажимент към дадена категория продукт, където те не могат дори да използват тяхната сила. Настолните им компютри са като всички останали. С този ход Toshiba ефективно рарзуши имиджа на тяхната марка. Вместо да вървят напред в новото, където те са добри, те направиха една голяма крачка назад.

Страници: 1 2 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg