Как HP може да спаси Palm?   Стив Джобс – създателят на една империя   Оцеляването: Постоянно преосмисляне и предефиниране, част II   Прилагане на Управление на знанието, част I: Понятия и подход

Как HP може да спаси Palm?

Хората, които стоят зад Palm устройствата и софтуера неведнъж са създавали невероятно добри продукти, докато лидерите на многобройните действащи дружества са правили всичко възможно да унищожат марката и да убият инерцията й на пазара.

Трагичното минало на Palm

В самото си начало, Palm (известен още като Palm Computing, US Robotics, Handspring, PalmSource, palmOne и HPwebOS) е измъчван от непостоянството и липсата на изпълнителна визия.

Джеф Хокинс създава Palm Pilot в началото на 1990. По този начин, той създава първия успешен PDA, който ще формира основата за смартфоните и цялата мобилна индустрия.

Малцинство хора са използвали тогава Sharp Wizard тип електронни организатори, които не се синхронизират с компютрите и като цяло са несръчни, супер-затворени софтуерни платформи.

Palm Pilot заменя тези устройства за лична организация.

Хокинс е изобретил част от елементите на мобилния успех, познати на всеки, който обича IOS или Android устройства: простота, използваемост, свързаност и приложения.

Нека видим накратко развитието на компанията:

1995: Palm е придобита от U. С. Robotics.
1997 г.: U. С. Robotics е придобит от 3Com.
1998: Хокинс и неговия екип от основателите напускат 3Com и изстрелват Handspring.
2000: 3Com прави Palm независима компания, наречена Palm Inc.
2002: Софтуерната платформа на Palm се откъсва като независима компания, наречена PalmSource.
2003: Palm Inc. се слива с Handspring, а новата компания носи името palmOne.
2005 г.: palmOne купува част от PalmSource, носещ търговската марка „Palm“ и се нарича отново „Palm“ .
2005 г.: японска компания, наречена ACCESS купува PalmSource и преименува софтуерната платформа „Palm OS Garnet.“
2006: Palm пуска Windows Mobile устройство.
2006: Palm плаща 44 милиона долара за изходен код за достъп до Palm OS Garnet.
2009: Palm обяви, че ще се откаже от Palm OS Garnet и ще създаде нова операционна система от нулата, наречена WebOS.
2010: HP придобива Palm за $ 1,2 милиарда.
2011 г.: HP прекратява марката „Palm“, обявява нова линия от WebOS устройства, включително телефони и таблети, предназначени да се конкурират с Apple IPAD.
2011: HP пуска нови WebOS устройства.
2011: HP обявява, че ще спрат да правят WebOS устройства.
2011 г.: HP спада цените на своите таблети до $ 99, за да се отърве от инвентаризация.
2011: таблетите се продават толкова добре, че HP обяви, че ще пусне още таблети като за последно. “

С всички тези сливания и продажби точния въпрос е:  „Как фирмата оцеля толкова дълго?“

Всъщност, способността на различните превъплъщения на Palm, ни показва, че Palm има огромен потенциал, и не трябва да бъде разрушена. Може би не е твърде късно?

Страници: 1 2 3 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg