Нов дигитален спам : Кой как се опитва да ви измами и как да го избегнете   6 Start-up съвета от най-големите световни технологични компании   iPad 3: факти срещу слухове   Възходът на екстремните iPhone конкуренти

Нов дигитален спам : Кой как се опитва да ви измами и как да го избегнете

Постоянно излизат най-различни нови софтуерни приложения за защита от спам. В действителност, според търсачката Blekko, 1 милион нови спам страници се създават всеки час.

В самото начало, нека ви предложим дефиниция на спам: всякакъв вид нежелано съобщение, доставено от всеки непознат източник.Това е широко описание, отколкото много хора биха направили, но голяма част от това, което се случва онлайн е не само досадно, но е и загуба на време, като може да доведе до скъпи последици.

Ето някои от най-новите форми на цифров спам, заедно с някои стъпки, които можете да предприемете, за да го избегнете.

Фалшиви сайтове за новини

Един пример за фалшив сайт за новини:

“болната леля на съквартирантката ми прави по $83 на час пред лаптопа си. През последните 8 месеца тя е е безработна, но миналия месец получи $8682 работейки от лаптопа си по няколко часа на ден. Прочетете повече на този адрес URL…….”

Толкова пари за да си седиш пред лаптопа!?

Освен ако не си в Microsoft или QA на някоя от големите компании в бранша това е не просто невъзможно, но граничи с небивалица.

В тези сайтове доста често има примамливи оферти или реклами за изгодни покупки. Някои от тези сайтове споделят истории на „реални“ хора, за да ви докажат достоверноста си. Съществуват и сайтове за работа от този тип.

В тези сайтове обикновенно трябва да последвате даден линк, за да разберете офертата или работата, която ви се предлага. От тук натам следва бланка, в която трябва да подпълните личните си данни, имейл и дори телефон. Никога не трябва да предлагате вашата лична информация на всеки източник, ако не сте абсолютно сигурни, че може да му се вярва, тъй като хакерите могат да го използват, за престъпни цели.

Съвет: Един от начините, подлите продавачи да ловят потребителите е като им предлагат безплатни пробни версии на продукта. Запомнете старата поговорка, „Няма такова нещо като безплатен обяд“. Това се отнася и за безплатните проучвания. Най-често дребния шрифт за тези сделки остава незабелязан или непрочетен, което увеличава вероятността, че ще се таксуват нещастните потребители по кредитна карта или ще ги забият с дългосрочен договор.

Страници: 1 2 3 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg