Шестте най-добри нови характеристики за бизнес потребителите в iOS 6   10 тенденции за 2012 година: най-добрите възникващи инфраструктурни тенденции   Лари Елисън представя „Облака” на Oracle

  50-те най-популярни средства с отворен код за работа с големи данни (част 2)

Лари Елисън представя „Облака” на Oracle

След 7 години разработки, Oracle представя за първи път масивна услуга в „облака? С повече от 100 приложения.

През 2009 г. Лари Елисън, Изпълнителен директор на Oracle, се пошегува с думата „облак” и я нарече просто поредната мания в сферата на компютрите. По време на уеб събитие в Сан Франциско, Елисън претърпя пълен обрат в позицията си, като официално обяви пълен достъп до „облака” на Oracle.

„Облакът” на Oracle е проект, върху който компанията на Елисън работи през последните седем години под прикритието на пакета си за приложения Fusion. По време на събитието OpenWorld през 2011 г., организирано от Oracle, компанията за първи път разкри мистерията около „Облака” на Oracle с представяне на платформата. Услугата в „облака” на Oracle включва версии на всичките им софтуерни продукти, включително на база данни, софтуер за управление на бизнес и инструменти за сътрудничество.

Oracle освен това са се насочили към конкурента си Salesforce.com с предложение за Управление на социалните връзки, което се различава от традиционните решения за УВК (Управление на взаимоотношенията с клиенти). Елисън обясни, че целта е да се позволи на потребителите на платформата да работят с хора преди да са станали техни клиенти и да изградят връзки, за да могат в даден момент да станат клиенти.

Елисън демонстрира платформата, която е напълно интегрирана с възможности за управление на социалните медии за Twitter и Facebook. Отивайки една стъпка по-нататък, системата може да се използва, за да се анализира и разбира какво клиентите казват, за да може да бъдат убедени да купуват повече продукти.

Отворена платформа

По време на презентацията Елисън подчерта, че „Облакът” на Oracle е базиран на същите стандарти, които използват корпорациите днес. Тези стандарти включват SQL, Java и HTML5, които позволяват известна степен на откритост и портабилност. Елисън обвини миналата година конкурента Salesforce.com заради липсата на откритост, като го оприличи на ‘евтин мотел’, в който можеш да отседнеш, но никога не можеш да напуснеш.

Подчертаването на HTML5 също е от голямо значение. Елисън заяви, че конкурентът на компанията за системата за Управление на човешки капитали (УЧК) Workday е базирал решението си на Flash. Проблемът с Flash е, че не е поддържан от устройства, използващи операционната система на Apple iOS.

Като цяло Елисън не е разтревожен от конкуренцията в сферата на УЧК когато иде реч за „облака”.

„Аа мисля, че ще започнем да печелим повече от Salesforce”, заявява Елисън. „Решението fusion на Oracle побеждава Workday и нямам слайд [в това представяне] за победи срещу SAP, защото те нямат нищо, няма конкуренция срещу SAP. Не можем да ги победим, ако не се появят”.

Фактът, че всички приложения на Oracle са изградени за ‘облака” с Fusion е друг голям плюс, според Елисън. Той отбелязва, че днес SAP все още няма много от приложенията си в „облак и вероятно няма да предлага подобна услуга преди края на 2020 година.

„20/20 е страхотна новинарска програма, но е ужасна година да навлезеш в ’облака’”, заяви Елисън.

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg