Преход към Windows 8: защо, кога и как   Как да анализирате представянето на Вашия уеб сайт   Девет начина да направите KDE Activities по-полезни   50 заместника с отворен код за фирмен софтуер за бизнес разследване (Част 3)

Как да анализирате представянето на Вашия уеб сайт

Изграждането на уеб сайт – независимо дали продавате някакъв продукт, създавате блог, или изграждате някакъв друг вид сайт – винаги е представлявало предизвикателство. Имате пълен контрол върху съдържанието, но буквално никакъв контрол върху това кой го използва. Инструментите за анализ са част от света на глобалната мрежа от години, но много собственици на сайтове не са ги опознали изцяло от страх, че е прекалено трудно да се използват.

Това е било така през 90-те, когато единственият начин да се сдобиеш с качествени данни за уеб сайта си е бил чрез използването на специално създаден софтуер за анализиране на лог файловете на уеб сървъра, но това вече е различно. Благодарение на набор от добре разработени услуги, всеки с основни познания за мрежата можа да използва инструменти за анализи, за да извлече информация за посетителите на уеб сайта си: Къде живеят, когато посещават сайта, колко дълго време прекарват в сайта и, най-важното, колко от тях го посещават ежедневно?

Пазарът за уеб анализи, някога необхватен и фрагментиран, днес е много малък. Всъщност, той е основно консолидиран между две компании: Google и Adobe, които заедно управляват около 90 процента от пазара за анализи (в зависимост от това как точно броите). IBM, Webtrends, и Yahoo предлагат инструменти за анализи, но нито един от тях не е основен играч на пазара към момента. От Yahoo неотдавна обявиха, че ще прекратят поддържането на услугата за анализи по-късно тази година.

За целта на тази статия, тук фокусът ще бъде върху пазарните лидери, Google Analytics и Adobe Omniture SiteCatalyst.

Предупреждение

Преди да се впуснем в обяснения на самите инструменти, не забравяйте: Анализите са само моментна снимка на Вашия уеб сайт в даден момент от време (или в различни периоди от време). Важно е да не се задълбочавате в отчетите, с които можете да прекарвате часове всеки ден, опитвайки се да разберете защо една страница от съдържание се представя по-добре, а друга по-зле.

Често това е безсмислено занимание. В мрежата има прекалено голяма случайност, а силата на социалните медии и новинарски сайтове с местно съдържание като Reddit могат да превърнат бърз среднощен блог в напълно неочакван хит. Можете да прекарате години в опити да намерите повторения на онзи пост, за да пресъздадете магията, но това рядко се случва – и можете да установите, че сте се изтощили, опитвайки се да създадете много от същия тип съдържание, което в крайна сметка никой не чете.

Когато всичко друго се проваля, поместете на сайта си забавна снимка с коте. Ето един типичен (и функционален) сценарии: Собственикът на уеб сайт/ блог за животни открива, че снимка на коте, седящо върху детска играчка космически кораб, е генерирала 20 процента от трафика за изминалия месец, а основно препращанията са от  StumbleUpon, а по-голямата част от трафика е в период от два дена. Собственикът на сайта след това открива още 100 снимки на котета върху космически кораби, публикувайки всяка една от тях, но никоя не успяла да предизвика същия интерес.

Страници: 1 2 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg