Предизвестената смърт на „дебелите” клиенти   Как да анализирате представянето на Вашия уеб сайт (Част 2)   Разходите за информационни технологии в световен мащаб ще се увеличат с 3 процента през 2012   Девет начина да направите KDE Activities по-полезни (Част 2)

Как да анализирате представянето на Вашия уеб сайт (Част 2)

Изграждането на уеб сайт – независимо дали продавате някакъв продукт, създавате блог или изграждате някакъв друг вид сайт – винаги е представлявало предизвикателство. Имате пълен контрол върху съдържанието, но буквално никакъв контрол върху това кой го използва. Инструментите за анализ са част от света на глобалната мрежа от години, но много собственици на сайтове не са ги опознали изцяло от страх, че е прекалено трудно да се използват.  В миналия брой Ви представихме основните неща при анализа на сайтове, тук продължаваме с най-добрите предложения от външна страна за анализиране на Вашия уеб сайт.

Google Analytics

Голямото разнообразие от уеб страници, които използват инструмент за анализ, разчитат на Google Analytics, по няколко основни причини. Първо, лесно е да се използва и да се разбере. Второ, безплатен е, ако уеб страницата ви има 10 милиона разглеждания на месец или по-малко. (След това струва $150,000 на година.)

Google Analytics е мощен инструмент, но цената му е най-добрата му характеристика: Безплатен е. Да се започне работа с Google Analytics е лесно. Когато се регистрирате (нуждаете се от обикновен профил в Google), получавате уникален отрязък от код, който след това поставяте в шаблона на уеб страницата си, за да се появява на всяка страница. След като приключите с това, Google събира данни всеки път, когато уеб браузърът на посетителя на страницата ви зареди този код.

След като Google е събрал данните (отделете поне няколко дена), влезте в работния си панел, за да видите основен изглед на данните за трафика на уеб страницата ви за изминалия месец. Ще намерите графика с трафика (Посещения е зададен по подразбиране) най-отгоре. Под нея ще има линкове към демографски и технически данни, включително информация за езика на всеки потребител.

Ще прекарате по-голяма част от времето си върху графиката най-отгоре. Използвайте стрелката за смъкване до датата, за да промените датата, която анализирате и използвайте функцията Сравни с минали периоди, за да насложите данни за изминал период. Можете да превключвате между Посещения, Уникални, Разглеждания на страницата (и много други), като използвате селектора под таба Преглед.

Страници: 1 2 3 4 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg