Представяне на уеб браузър: Кое Windows приложение е наистина най-доброто?   Ползи от частния облак пред обществения облак (Част 1)

  10 съвета за управление на времето за професионалисти по ИТ (Част1)   7 съвета, чрез които да печелите всякакви преговори

10 съвета за управление на времето за професионалисти по ИТ (Част1)

Уменията за управление на времето при повечето хора се усвояват в процеса на работа, важен елемент при изпълнението на зададена работа. Въпреки това, като повечето неща, колкото повече инвестирате в това, толкова по-голямо е възнаграждението.

За да постигнете краткосрочните или дългосрочните си цели, управлението на времето е от съществено значение за приоритизиране на задачи, насрочване на срещи, имейли, проекти и още толкова много други неща, да не споменаваме семейните отговорности. Какви стъпки можете да предприемете, за да си върнете малко от времето? Като с повече умения, вие можете да подобрите практиките си за управление на времето с малко усърдие и тренировки.

1. Основно е планирането: Правете си списъци и използвайте наличните инструменти

Скоростта с която повечето от нас работят напоследък е зашеметяваща и документирането на мислите ни е единственият начин да сме сигурни, че нещата не се провалят. Когато правите списъци, не забравяйте да записвате колкото можете повече – това ще ви помогне по-бързо да влезете обратно в релси, когато прегледате някоя задача по-късно. Повечето от нас имат таблет, смарт телефон или лаптоп в себе си през по-голямата част от деня и нощта. Всяко едно от тези устройства е снабдено с инструмент за управление на времето и е възможно да не ги използваме достатъчно ефективно.

Outlook, например, е снабден със задачи, начин, чрез който да следите и поддържате списъци и бележки в календар, страхотен инструмент за планиране на проект, за срещи и напомняния. iPad и Android предлагат бележки и календари, както и хиляди други приложения за управление на времето.

Ако сте от старата школа, носенето на бележник или малка тетрадка винаги е добра идея. Каквото и да използвате, организирайте задачите и мислите си.

Кога трябва да организирате и подредите списъка си? Една от възможностите е да организирате списъка си с неща за вършене в края на работния ден. Обмислете събитията от деня и внимателно планирайте стратегията си за следващия ден. Това ще ви спести много безсънни нощи.

Друга възможност е да създадете списък, който включва всичките ви задачи, както лични, така и служебни. След като завършите списъка си, прегледайте го и си задайте следните въпроси: Трябва ли да насрочвате срещи? Можете ли да прехвърлите някои от тези задачи? Тази среща необходима ли е?

Не позволявайте списъците ви да стават прекалено дълги или ще станат неизпълними; те трябва да бъдат категоризирани и разбити преди това да се случи, ако е възможно. Важният резултат е да документирате някъде нещата си, за да можете да ги изкарате от главата си и да се фокусирате върху настоящото ви занимание.

2. Вършенето на много неща едновременно не работи

В неотдавнашна статия в Huffington Post, Женг Уангс, изследовател и професор по комуникации в Университета на Охайо, предложи своята гледна точка за вършенето на много неща едновременно:

„Съществува митът сред някои хора, че вършенето на много неща по едно и също време ги прави по-продуктивни. Но те като че ли преувеличават положителните чувства, които извличат от правенето на много неща едновременно. Те не са по-продуктивни – те просто се чувстват емоционално удовлетворени от работата си”.

Хората са най-ефективни, когато се концентрират върху едно нещо. Често се казва, че е по-добре да свършиш едно нещо, отколкото да се захванеш с пет.

Страници: 1 2 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg