Състоянието на сексизма във FOSS (Част 1)   60 варианта за замяна на софтуер за съхранение (Част 2)   Mozilla си партнира с Facebook за Social API   Защо от Microsoft трябва да копират Apple (по десет начина)

Защо от Microsoft трябва да копират Apple (по десет начина)

Проблемът при Microsoft е, че не копират достатъчно от Apple.

Лъскавият нов таблет Surface на Microsoft не копира Apple iPad. Не краде интелектуална собственост на Apple нито по отношение на софтуер, нито на хардуер. Той е наистина оригинален продукт. Няма да има никакви съдебни спорове.

Все пак от Microsoft копират от Apple по някакъв начин. Например, ако начинанията Tablet PC и/или Ultra Mobile PC бяха успешни, или ако от Apple не бяха успели с iPad, най-вероятно нямаше да има таблет Microsoft Surface.

Концепцията на Microsoft за продажби е истинско копие на магазините на Apple, както заради съществуването им, така и по отношение на цялостната им естетика.

Ясно е, че от Microsoft искат това, което имат Apple, а именно доминираща роля в мобилното пространство, много висока разпознаваемост на бранда, изключително печеливш бизнес и висока цена на акциите основно в резултат на продуктите с мултитач и iOS. Но преди всичко от Microsoft искат отново да са на върха.

Но за да получи каквото искат, от Microsoft трябва по-добре да копират Apple и то по следните десет начина.

1. Да копират опростеността на брандинг на OS на Apple

Windows 8 излиза на пазара. Но чакайте! Има и още! От Microsoft пускат още и Windows 8 Pro; Windows 8 Enterprise (за хора с работа), както и Windows RT (за таблети). Да, и можете да си купите новия Windows 8 Pro Pack за обновяване от Windows 8 до Windows 8 Pro.

Две от тези версии (Windows 8 Enterprise и Windows RT) дори не се предлагат директно на потребителите.

От Microsoft трябва да копират липсата на разделение при Apple по отношение на версиите. Трябва да продават само Windows 8, да скрият Windows 8 Pro Pack в инсталирането по начин, по който само професионалистите ще могат да го намерят.

Така потребителите просто ще използват “Windows 8”. И точка.

2. Да копират iMac

След като от Microsoft вече са в бизнеса с персонални компютри, те трябва да създадат персонален компютър. Настолен персонален компютър.

Трябва да е изискан компютър всичко в едно от типа на iMac. С опитчен драйв, вграден както при старите iMac, и вграден Kinect за Windows камери.

И от Microsoft трябва също да копират Lenovo и да направят компютъра да се накланя леко надолу, за да може да се използва като тач скрийн компютър.

Цялата индустрия ще премине към настолни компютри с докосване така или иначе, а Microsoft трябва да копират плейбука на Apple и да станат първата голяма компания, която да излезе на пазара със следващото голямо нещо.

3. Да копират насочването към деца

От Apple умишлено се насочват към деца повече от всеки друг с изключение на Роналд Макдоналд. Това е стратегията на дългата игра. Apple имат маса за деца в магазините си, където децата играят с iPad и биват програмирани да се превърнат във фенове на Apple. А от Apple обстойно се насочват към образователния пазар, създавайки последователи на бранда години преди тези деца да пораснат и да започнат да си купуват продуктите им.

Microsoft трябва да направят същото – да създадат кътове за игра в магазините си, където децата да могат да играят игри на Surface, на персонални компютри и X-Box. И да изкарат по-евтина версия на Surface за училища и да се конкурират с Apple при публикуването в образователната сфера.

4. Да копират способността на Apple да изненадват

Microsoft трябва да копират способността на Apple да кара потребителите да гадаят до самото пускане на продуктите им на пазара.

Разбира се от Apple не винаги успяват да опазят тайните си. Но се опитват усилено. А и Microsoft трябва да го правят. Microsoft трябва да въведе дисциплина и да не обещава нови продукти с години преди да разочарова всички с получилия се краен продукт.

Трябва да се превърне в част от корпоративната култура на Microsoft да поддържа тайнственост относно хардуер продуктите си до истинското им излизане на пазара. Това създава интерес към появяващите се продукти и води до усещането, че компанията е обещала малко, но предлага много.

Страници: 1 2 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg