EMC предоставя поддръжката за синхронизиране на мобилния облак на Syncplicity с Documentum   Пазарът за PaaS ще достигне 2.9 милиарда долара през 2016: Gartner   Mozilla Firefox 17 се развива и става социален   Платен софтуер за Ubuntu – какво ще означава това?

Пазарът за PaaS ще достигне 2.9 милиарда долара през 2016: Gartner

Доставчиците на PaaS могат да очакват стабилен растеж за следващите няколко години, но истинското предизвикателство лежи в потенциала на пазара.

Платформата като услуга (PaaS) се откроява като следващата голяма сцена за битка в облака за ИТ доставчиците.

Увеличеното търсене на инфраструктурни услуги в сферата на базираните в облака приложения ще доведе пазара на PaaS до 2.9 милиарда щ.д. през 2016 от 900 милиона през 2011, според Gartner. Тази година пазарът ще достигне 1.2 милиарда.

Защо PaaS и защо сега?

Докато други сегменти на пазара с компютърните услуги в облака се стабилизират и съзряват, доставчиците ще започнат да се насочват към необработени територии, казва директорът изследвания на Gartner Фабрицио Бискоти. В заявление на компанията той отбелязва „От всички аспекти на технологията на облака, инфраструктурата като услуга (IaaS) и софтуерът като услуга (SaaS) са най-съзрели и установени от гледна точка на конкурентоспособността, докато PaaS е най-слабо развита.”

„По тази причина PaaS е мястото къде битката между доставчици и продукти ще се развие най-сериозно. Не е изненадващо, че конкурентността при PaaS все още е неясна, като традиционните доставчици на инфраструктура се изправят пред конкуренцията на големи играчи на пазара и множество специализирани PaaS чисти играчи, отрязвайки печалбата им”, добавя Бискоти.

Големите играчи в индустрията няма да се оттеглят от този пазар, дори и печалбите да спаднат, обяснява Йефим Натис, анализатор в „Всички големи доставчици на софтуер инвестират стратегически в PaaS пазара въпреки сравнителни ниските предвиждани печалби”, казва той.

За ИТ гигантите, PaaS представлява малък, но критичен компонент в създаването на голяма и потенциално печеливша екосистема в облака.

„Доставчиците очакват лидерството им на пазара за PaaS да се трансформира в голяма и ефективна екосистема за партньори, разработчици и решения. PaaS технологии са включени в много други типове услуги в облака — всички възможни канали. Директната печалба на PaaS пазара сериозно подценява важността на тази част от архитектурата на облака”, казва Натис.

Над 70 процента от PaaS решенията попадат в инфраструктурата на приложенията и AIM. Установени ИТ компании, предимно склони към придобивания фирми като IBM и Microsoft, тъкмо ще започнат да пускат свои AIM продукти и да навлязат на пазара за PaaS. Тъй като притежават само една малка част от пазара и пазарът е млад „очаквайте по-конкурентен пазар през следващите три години”, заявяват от Gartner.

Според състоянието в момента на приложението в облака, платформата като услуга (аPaaS) взема основната част от пазара. aPaaS ще представлява 34.4 процента от общото харчене за PaaS през 2012. Основните четири са управление на цикъла на живот на приложения в облака (almPaaS, 12 процента), услуги в облака за BPM платформа (bpmPaaS, 11.6 процента) и услуги за интегриране с облака (iPaaS, 11.4 процента).

Докато е скромен пазар в момента, САЩ води в харченето за PaaS с 42 процента от пазара. Зрелите икономики – класифицирани от Gartner като САЩ, Западна Европа и Япония – представляват почти 90 процента от глобалния пазар. Възникващите пазари ще започнат да правят присъствието си осезаемо, когато консолидирането и глобалните рилийзи от установени играчи станат нормата, предричат от изследователската компания.

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg