64 инструмента с отворен код за сферата на мобилните технологии (Част 1)   Предизвикателства пред големите масиви с данни: проблемите с бизнес анализа продължават   Mozilla инвестира в стартираща компания за мобилни технологии   Red Hat прехвърля платформата като услуга в облака с отворен код към корпорациите

Предизвикателства пред големите масиви с данни: проблемите с бизнес анализа продължават

Въпреки цяло десетилетие на скъпи нововъведения и парад на иновационни продукти, оплакванията от потребителите остават съществени и доста познати.

Сред цялото въодушевление от мощта на Big Data да обработва огромния поток от информация от уеб страниците, социалните медии, RFID сензорите и мобилните устройства – заедно с блясъка на визуализации и достъп в реално време доставен до мобилното ви устройство – често забравяме, че слабостите на аналитичните инструменти продължават да тормозят крайните потребители.

Данни от проучване проведено през лятото сред повече от 300 човека, заемащи висши позиции  и мениджъри на малки и големи компании по света подчертава едновременно обещанието и болката от настоящите инструменти за анализ. Голяма част от участниците в проучването са били в ключови функционални области извън ИТ: финанси, продажби, маркетинг, обслужване на клиенти и доставки.

Изненадващо голям процент от участниците в анкетата не са напълно удовлетворени от техните инструменти за анализ.

Казано просто, повече от половината заявяват, че техните инструменти не им дават информацията, от която се нуждаят, не включват ключови информационни точки, не са достъпни за всички, които се нуждаят от информацията, не са достатъчно бързи или лесни за употреба. И всеки който е изненадан от подобни резултати, вероятно е прекарал прекалено дълго време в информационния център. Едни и същи оплаквания се чуват в продължение на пет и дори десет години.

Иронично е, че някои от тези недоволства са резултат от прекалено високи очаквания. Потребителите са получили голяма стойност от тези инструменти през годините, но знаят, че са можели да получат още по-голяма стойност, ако бяха предсказуеми, ако включваха неструктурирани данни и бяха широко достъпни.

Тези три „проблема с успеха” са цитирани в други проучвания през последните пет години. Но е изненадващо, че те продължават да са проблем за две трети от участниците в проучването през 2012 година.

Още по-изненадващи са недоволствата, които са толкова стари, колкото телефон от модела Razr. Преди шест години почти две трети от участниците в анкета, която бе проведена в сходна по големина група от мениджъри и изпълнителни директори в бизнеса, предимно извън сферата на ИТ, се оплакаха, че инструментите били прекалено трудни за използване. Като се върнем обратно до 2012 година и 55% отново се оплакват, че инструментите са прекалено трудни за употреба.

Страници: 1 2 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg