64 инструмента с отворен код за сферата на мобилните технологии (Част 2)   Таблетът Surface 8 Pro на Microsoft пристига през януари на цена от 899 щ.д.   Следващата стъпка на GNOME   VMware стартира Pivotal Initiative

Следващата стъпка на GNOME

Добре, поне веднъж от GNOME се вслушаха. Но това е само началото на процеса на възстановяване, през който трябва да премине проектът.

Проектът GNOME направи важна стъпка, когато Матиъс Класен обясни, че ще той поддържа набор от разширения, които ще пресъздадат отново работния плот GNOME 2. Много наблюдатели незабавно интерпретираха новината като доказателство, че GNOME се променя и най-после започва да слуша потребителите си.

Важна бе не само новината, но и тонът й. След две години рекламиране на GNOME 3 за сметка на GNOME 2, Класен предложи по-смирен тон:

И докато със сигурност се надяваме, че много потребители ще сметнат нововъведенията за удобни и освежаващи след кратко запознаване, ние не трябва да пречим на хората, които предпочитат да използват стария начин. В крайна сметка всички тези характеристики бяха причината, поради която GNOME 2 се продаваше в продължение на десет години!

Внезапно някой от проекта като че ли разбра от какво се оплакваха потребителите.

Въпреки това коментатори на тази история изглеждат не дотолкова убедени. След като са преминали към възстановката на Linux чрез Mint на GNOME 2, Cinnamon или Mate, повечето от потребителите не бързат да се върнат към GNOME. Много от тях изчакват, за да видят колко ще се промени GNOME.

Дали тези коментатори представляват мнозинството от потенциалните потребители на GNOME не е възможно да се разбере. Със сигурност можете да откриете други, които хвалят GNOME 3, особено по фокусирани върху GNOME уеб сайтове, а броят им като че ли бавно се увеличава.

Но броят не е от голямо значение. Скептицизмът относно GNOME получава гласност навсякъде където се споменава проектът и понякога като че ли намалява морала в самия проект.

С други думи GNOME има проблем както в маркетинга, така и в разработването. Не е достатъчно, както предполагат Ксан Лопез и Хуан Хосе Санчес в тяхната презентация „A Bright Future for GNOME”, проектът да се разшири към мобилните устройства и да търси възможности за сделки с предварителна инсталация.

Вместо това, ако GNOME се  надява да си възвърне старите позиции, проектът вероятно ще се справя по-добре, ако вземе под внимание пълното управление на кризи.

По-конкретно GNOME трябва да поднови усилията си по отношение на комуникациите, вместо да оставя подпроекти да се рекламират сами. Трябва да комуникира силните си културни и технически качества и докато се придвижва напред да демонстрира, че може да управлява промените по приемлив за потребителите начин.

Като прави тези неща, той би могъл да се ребрандира, като се отдалечи от настоящия си образ като елитистка група и се фокусира върху аспекти, които го превръщат в привлекателен избор сред игрите за настолни машини.

Създаване на Канала

На теория GNOME притежава маркетинг екип. На практика трафикът към маркетинг майлинг листа остава слаб, въпреки че наскоро маркетинг списъкът имаше каквото се предполага, че са били първите двукратни конферентни прояви в седмицата. С подобна минимална активност се изпускат много възможности за рекламиране на GNOME.

Например преди няколко седмици GNOME напълно се провали в комуникирането на перспективата си за отпадането на модела за фолбек. В отсъствието на каквато и да друга гледна точка новината бе оформена като доказателство за пренебрежението от страна на проекта спрямо потребителите.

По подобен начин съобщението на Класен бе оставено да бъде подето от медиите, оставяйки основната идея върху скептицизма на потребителите относно решението да доминира интернет дискусиите.

Още по-зле, без официални съобщения GNOME оставя външните връзки на индивидуални отговори. Тези усилия обикновено са отговори на медийното покритие, което човек приема като отрицателно. Често те са пълни с наивна критика относно журналистиката, като схващането, че писателите се опитват да бъдат противоречиви, за да увеличат броя посещения на страницата. Понякога това са лични атаки, оспорващи професионалната етика в журналистиката.

При липсата на по-официални отговори, тези частни отговори лесно се бъркат с тези на проекта. Резултатът? Още по-лошо впечатление за GNOME в общественото пространство.

Поради тези причини GNOME се нуждае от официален и активен комуникационен екип – и то веднага. Без някои от тези причини управлението на кризи е трудно и вероятно невъзможно.

Страници: 1 2 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg