5 погрешни схващания за сигурността при Cloud Computing   Компютърните книги през 2010 – Пазарни тенденции

  Специален доклад – Да видиш невидимото и да направиш невъзможното   Развитие на ИТ бизнеса

Специален доклад – Да видиш невидимото и да направиш невъзможното

Пожелава ли сте си някога да можете да предсказвате бъдещето – и да сте прави? Какво би било, ако можете ясно да видите критичните промени в следващите месеци и години напред и да използвате този поглед в бъдещето, вместо просто да го оставите неразбран?

Ако можете точно да предскажете бъдещето, то ще можете да направите всичко различно. Всъщност, можете да усъвършенствате способността си, да предизвикате разрушаване на точната представа за бъдещето и да използвате това, за да осъществите един нов и коренно различен начин за правене на нещата. Можем да наречем този подход „гъвкаво прогнозиране”. Този подход представлява поглед в бъдещето и се превъръща в нова парадигма за решаване на „невъзможни“ проблеми, разкривайки „невидими“ възможности и позиционирайки ролята на CIO като ключов фактор за успех сега и за в бъдеще .

Предлагаме Ви някои от принципите на „гъвкавото прогнозиране”, които могат да доведат до добри резултати.

Започнете със сигурното: използвайте доказани тенденции, за да видите какво предстои – Можете да използвате силата на сигурността на място и да се възползвате от бъдещите тенденции много преди конкурентите ви. Само погледнете Apple, които видяха точно тенденциите за ускоряване на трафика, мощността на обработка и повишения капацитет за съхранение и създадоха мега-хитовите iPod, iTunes, iPhone и iPad. В същото време Polaroid, Kodak и Motorola години наред са прилепени към аналоговите модели, докато техните конкуренти триумфираха използвайки пристигането на цифровата епоха.

По същия начин, GM не успя да отговори на тенденциите, които са очевидни за повечето хора от десетилетие (увеличаване цените на газа в резултат на повишеното световно търсене от Китай и Индия, както и подобряването на качеството от чуждестранни конкуренти) и Blockbuster Video губи от Netflix като не успя да се впише навреме във виртуалното пространство.

Не забравяйте 1999 г., когато правителството на САЩ прогнозира трилион долара излишък. Ние всички сме правили подобни, погрешни прогнози, поради редица неочаквани фактори. Например, цикличните промени (фондовия пазар), линейни промени (увеличаване на населението). Също така не знаем как да правим разлика между утвърдена тенденция (бум на бебета) и лека тенденция (няма достатъчно лекари за бума от бебета). Въпреки това разграничаването кое е сигурно (факт  за в бъдеще) и кое не е (бъдеще може би) може да направят точни прогнози.

Всеки може да избегне съдбата на Polaroid, Kodak, Motorola, GM и Blockbuster и да последва възхода на Apple, Canon, Toyota, Netflix и толкова много други, които следят това, което другите не могат: утвърдени тенденции, които оформят нашето бъдеще.

Предвиждане: Изградете стратегиите си на база това, което знаете за бъдещето – промяната отвън навътре е нарушение. Промяна отвътре навън е целенасочена и конструктивна. Това е вид промяна, която ви позволява да насочите своето бъдеще и да се възползвате от съдбата си. Единственият възможен начин да се работи в рамките на този вид промени на околната среда е като тези промени се превърнат в предвидени.

Въз основа на сигурността на утвърдените тенденции, задайте въпроса: „Какви са проблемите, които съм на път да имаме? Пред какви проблеми ще бъде изправена моята фирма през следващите няколко седмици, месеци, години? Пред какви проблеми ще бъдат изправени нашите клиенти? Пред какви проблеми ще са изправени съпругата, децата ми и приятелите ми? … след това потърсете творческия начин за решаване на тези проблеми, преди те да се случат.

Друг добър въпрос е: „Какво е моето идеално бъдеще след 10, 15 или дори 20 години? Какви са стъпките, които мога да предприема за бъдещето си сега? „

Когато очаквате вашите бъдещи предизвикателства и възможности, можете да предефинирате своя продукт или услуга, да акцентирате върху твърди тенденции, навлизане на нови пазари и да станете лидер. Не забравяйте, че промяната ще се случи независимо дали искате или не. От образователната система до здравеопазването, от селското стопанство до енергийното производство, промените ще се отрязят във всички области и няма да оставят нищо след себе си непокътнато. Това може да наруши катастрофално всеки аспект от всяка индустрия и всеки аспект на човешката дейност – с изключение на тези, които виждат, че идва.

Трансформация: Използвайте технологията за задвижване на промяната във ваша полза – за много индустрии промяната често означава продължаване да се прави по същество едно и също нещо, като само се въвеждат някои различия в степента на изпълнение. Направете нещата малко по-големи, по-малки, по-бързи, по-високи. Увеличете бюджета си за маркетинг. Наемете известен брой служители за отдела. Измислете нов лозунг. Звукозаписните индустрие или телевизионни мрежи, например  оцеляват само чрез промяна.

Възприемането на климата вече не е достатъчно. Трябва да се трансформирате.

Трансформацията означава да правиш нещо напълно и коренно различно. В началото на 1990, Barnes & Noble хипермаркет промени начина, по който се купуват книги. До средата на 1990-те Amazon.com трансформира начина, по който купуваме книги, след това се трансформира в магазин за всичко.

Ето защо, си задайте въпроса: „Как чрез използването на твърди тенденции мога да предвидя моя собствен бизнес за следващите няколко години?“ И също толкова важно е и: „Как мога да дам на настоящите и бъдещи клиенти възможността да правят това, което не могат да го направят днес, но биха искали? – ако знаеха, че е възможно “

Отговорите на тези въпроси ще ви помогнат да започнете изработването на стратегии за трансформиране: продажба, пазар, комуникация, сътрудничество и нововъведения.

Продължение в Брой 78 на IT Magazine

Страници: 1 2 3 All

Сподели:

Edno23 Favit Svejo Twitter Facebook Google Buzz Delicious Google Bookmarks Digg